.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سرانه مصرف برنج هر ایرانی 40 کیلوگرم

دکتر مسعود اصفهانی گفت: متوسط مصرف سرانه برنج برای هر ایرانی حدود 40 کیلوگرم است که این میزان از متوسط جهانی پایین تر است.
اصفهانی استادیار دانشگاه گیلان در گفتگو با مهر افزود: در کشورهای فقیر 90 درصد غذای مردم برنج است و به عنوان مثال هر بنگلادشی سالانه 150 تا 190 کیلوگرم برنج مصرف می کند.
وی خاطرنشان کرد: برنج جزء محصولات بسیار کمیاب دنیا است که با داشتن پول نمی توان به اندازه نیاز برنج تهیه کرد، چون عمده برنج در کشورهای فقیر تولید و به خود مصرفی می رسد.
اصفهانی عنوان کرد: از کل تولیدات دنیا که حدود 570 تا 600 میلیون تن است تنها حدود شش درصد به بازارهای جهانی سرازیر می شود.
وی یادآور شد: با این وجود کالای برنج یک کالای فوق استراتژیک و یک نقطه هشدار دهنده برای ما محسوب می شود.
دکتر اصفهانی با بیان اینکه با توجه به امکانات و پتانسیلهای کشور این هشدار باید تبدیل به نقطه قوت شود، افزود: در کشور قطب تولید برنج در استانهای گیلان و مازندران است که هر کدام حدود 40 درصد تولیدات برنج را برعهده دارند.
وی تاکید کرد: سطح زیرکشت دو استان تقریبا مساوی است و هر دو استان 200 تا 230 هزار هکتار برنج تولید می کنند وغیر از این دو استان حدود 17 استان درکشور تولید برنج دارند.
دکتر اصفهانی در ادامه بر لزوم خودکفایی برنج تاکید کرد و افزود: خودکفایی در یک محصول مثل برنج گام اول خوداتکایی و بعد خودکفایی است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.103 seconds.